Derpduck [LORD]
2011 Haxxy Finalist
|
 |
« Reply #35 on: April 19, 2011, 06:20:10 am » |
|
___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object PlayerControl:
In script BotInputConverter: In script BotMain: In script BotGetTarget: Error in code at line 43: var targetQueue, testDist, playercheck, targetAngle, obscured, rotateoffset;nearestTarget = -1;targetQueue = ds_priority_create();// Build a queue of potential targetswith(Character) { testDist = distance_to_object(other); if(!cloak) { ds_priority_add(targetQueue, id, testDist); }}with(Sentry) { testDist = distance_to_object(other); if(testDist) { ds_priority_add(targetQueue, id, testDist); }}with(Generator) { testDist = distance_to_object(other); if(testDist) { ds_priority_add(targetQueue, id, testDist); }}while(nearestTarget == -1 && !ds_priority_empty(targetQueue)) { playercheck = ds_priority_delete_min(targetQueue); targetAngle = point_direction(x,y,playercheck.x,playercheck.y); if (playercheck.team != global.myself.team /* && playercheck.hp > 0 && collision_line(x,y,playercheck.x,playercheck.y,Obstacle,true,true)<0 && collision_line(x,y,playercheck.x,playercheck.y,TeamGate,true,true)<0 && collision_line(x,y,playercheck.x,playercheck.y,ControlPointSetupGate,true,true)<0 && collision_line(x,y,playercheck.x,playercheck.y,IntelGate,true,true)<0 && collision_line(x,y,playercheck.x,playercheck.y,BulletWall,true,true)<0*/) { // Target looks valid, but it might be obscured by a sentry. // That has to be tested individually because we have to exclude both this sentry and the target // from the collision check obscured = false; with(Sentry) { if(!obscured && id != other.ownerPlayer.sentry && id != playercheck && collision_line(other.x,other.y,playercheck.x,playercheck.y,id,false,false)>=0) { obscured = true; } } if(!obscured) { nearestTarget = playercheck; } }}global.nearestTargets = nearestTargetds_priority_destroy(targetQueue);/*i = 0min_dist = 999999999999while i < ds_priority_size(targetQueue){ if ds_priority_value(targetQueue, i) < min_dist { min_dist = ds_priority_value(targetQueue, i) }}global.min_dist = min_distshow_message(string(targetQueue))show_message(ds_priority_size(targetQueue))ds_priority_destroy(targetQueue);nearestTarget = -1targetQueue = ds_list_create()with(Character){ testDist = distance_to_object(other) if(!cloak) { ds_list_add(targetQueue, testDist) }}*/BotAim() ^ at position 41: Unknown variable ownerPlayer
|